Hyundai Bayon, vyvinutý špeciálne pre Európu, prišiel na trh len v roku 2021. Bol úplným nováčikom v ponuke. Úloha tohto crossovera s dĺžkou približne 4,1 metra bola jasná – skomplikovať život VW T-Cross, Seatu Arona, Renaultu Captur alebo Peugeotu 2008. Príliš sa mu to ale nepodarilo. Ročne si dokázal nájsť maximálne 25 000 zákazníkov. Hyundai nad ním ale neláme palicu. Naopak, po necelých troch rokoch naordinoval Bayonu modernizáciu, ktorá má jeho pôvodne futuristický vzhľad priblížiť viac k triede kompaktných SUV. Dizajnéri zmenili najmä prednú časť.
Bayon dostal úplne nový predný nárazník aj masku, ktoré mu dodali drsnejší štýl. Podľa vzoru novších modelov, napríklad Kony, sa môže pochváliť aj svetelnou lištou, ktorá spája jeho uzučké denné svetlá. Nový je tiež zadný nárazník s väčšou lakovanou plochou. Na zadných šípovitých svetlách sa nič nemenilo. Facelift uzatvára prepracovaný dizajn 16– a 17-palcových kolies či rozšírená paleta lakov karosérie. K pôvodným pribudli perleťové odtiene Lumen Grey, Meta Blue a Vibrant Blue. Ale tiež metalický lak Lucid Lime. Zákazníci môžu tak ako doteraz voliť aj kontrastnú čiernu strechu Phantom Black.
V kabíne je teraz štandardom 10,25-palcový digitálny kokpit a rovnako veľká dotyková obrazovka infotainmentu AVN. Aktualizácie softvéru môžu prebiehať na diaľku. Konektivitu zlepšili platformy Apple CarPlay a Android Auto. Nechýbajú dva USB-C porty, jeden USB port a indukčná nabíjačka smartfónov. Atmosféru vylepšilo ambientné osvetlenie a nové diódové osvetlenie kabíny, ktoré nahradilo pôvodné so žiarovkami. Balík asistenčných systémov zahŕňa adaptívny tempomat, ktorý využíva aj dáta navigácie, udržiavanie v jazdnom prúde či predkolízny systém pri odbočovaní v križovatke.
Technika pod kapotou sa nemení. Základ tvorí dnes už vzácny atmosférický 4-valec 1,2 MPi (62 kW) spojený s 5-stupňovým manuálom. Zvyšok portfólia patrí preplňovaným 3-valcom 1,0 T-GDi s výkonom 74 alebo 88 kW. Pre obe verzie sú okrem 6-stupňových prevodoviek pripravené 7-stupňové dvojspojky 7-DCT. A nielen to. Súčasťou výkonnejšieho motora je mild-hybridná sústava so 48 V štartérom-generátorom. A čo je zaujímavé, mild-hybrid možno spojiť s manuálnou prevodovkou iMT s elektronicky ovládanou spojkou. Vďaka nej dokáže Bayon „plachtiť“ s vypnutým motorom aj pri zaradenom rýchlostnom stupni, čo znižuje spotrebu a emisie.
Čítajte viac Test: Hyundai Kona Electric+ - väčší, komfortnejší, no aj drahší