Hyundai predstavil Ioniq 5 v roku 2021 a zožal zaň obrovské ovácie. Zaujal dizajnom aj 800 V architektúrou, ktorá umožnila expresné nabíjanie. Hneď nasledujúci rok získal titul Svetové auto roka 2022. Počas kariéry podstúpil zopár inovácií. Len vlani dostal digitálne spätné zrkadlá, bohatšie vybavenie a najmä batériu s kapacitou 77,4 kWh, namiesto pôvodnej s kapacitou 72,6 kWh. Spolu s vylepšeným termomanažmentom to znamenalo predĺženie dojazdu na 507 km. Navyše si polepšil výkonovo, keď posilnili verzie so zadným náhonom o 8 kW (168 kW) a štvorkolky o 14 kW (239 kW). No a čerešničkou na torte sa stal len nedávno Hyundai Ioniq 5 N, prvý elektromobil ostrej divízie značky, ktorý posiela ku kolesám gigantických 478 kW a na stovku šprintuje za 3,4 sekundy.
To len dokladuje, aký rýchly progres dnes elektromobily robia. Lenže Hyundai sa v inovačnom tempe nezastavil. Predstavuje prvú veľkú modernizáciu celého modelového radu. A môžeme ju označiť za viac, než sa zväčša skrýva pod výrazom facelift. Zmeny sa dotkli exteriéru, interiéru, konštrukcie karosérie, pohonu aj bezpečnosti. Navyše pridáva novú verziu N Line, ktorá má evokovať brutálny Ioniq 5 N. Dizajnéri prepracovali najmä nárazníky, ktoré pôsobia o čosi homogénnejšie. Ten zadný sa napríklad zbavil reflexných pásikov. Aerodynamiku zlepšujú nové disky kolies a o 50 mm predĺžený strešný spojler. Exteriérovými úpravami narástla celková dĺžka o 20 mm na finálnych 4 655. Šírka 1 890, výška 1 605 a rázvor náprav rovných 3 000 mm ostali bez zmien.
V kabíne má debut oveľa praktickejšia stredová konzola medzi sedadlami s držiakmi nápojov a vyššie situovanou indukčnou nabíjačkou. Zároveň sa na nej nachádza lišta s fyzickými tlačidlami pre ovládanie často používaných funkcií ako vyhrievania sedadiel, volantu či parkovacieho asistenta. Volant dostal integrované intuitívne pixelové svetielka a nové ovládače na ramenách. Zlepšené boli aj ovládače klimatizácie. Nový je aj infotainment Connect Car Navigation Cockpit (ccNC). Bezpečnosť zlepšila nová detekcia rúk na volante, výkonnejší je systém udržiavania v jazdnom prúde či diaľkový parkovací asistent alebo asistent vyhýbania sa kolízii pri parkovaní. Posádku chráni až osem airbagov a tuhšia konštrukcia dverí a B stĺpika.
Z ostrého Ioniqu 5 N si vynovené elektrické SUV požičalo väčšiu batériu, ktorej kapacita opäť o čosi vzrástla. Teraz uskladní namiesto 77,4 až 84 kWh. Takže zákazníci môžu očakávať dlhší dojazd, i keď ten Hyundai zatiaľ nezverejnil. Komfort zvyšuje nový tlmič pohlcujúci vibrácie z vozovky. Stabilitu podporí tuhšia karoséria s pevnejším priečnym nosníkom v motorovom priestore, nové výstuhy zadnej nápravy a zdvojená podlaha. Najväčšou novinkou v ponuke je však spomínaná verzia N Line so športovými nárazníkmi, 20-palcovými diskami kolies a kabínou zušľachtenou športovým volantom, kovovými pedálmi, čiernym stropom, anatomickými sedadlami a špecifickou grafikou prístrojov. Vylepšený Ioniq 5 zamieri už v tento mesiaci k zákazníkom v Kórei a na ďalšie trhy dorazí v priebehu roka.