Na výstave mobility v Mníchove predstavilo BMW vlani revolučný koncept Neue Klasse. Kompaktný sedan ukázal víziu celkom novej generácie elektromobilov. Áut, ktoré sú od začiatku vyvíjané ako čisto elektrické, pretože doteraz dávalo BMW prednosť multienergetickým platformám. Samozrejme, s výnimkou dnes už nevyrábaného BMW i3 a luxusného SUV iX, ktorým chcela automobilka demonštrovať svoj technologický arzenál. Po sedane tak prichádza na rad ešte dôležitejšie SUV, alebo skôr SAV (Sports Activity Vehicle), ako „esúvéčkam“ v Mníchove hovoria. Koncept Vision Neue Klasse X má však so sedanom spoločnú novú elektrickú architektúru iDrive šiestej generácie.
Zatiaľ o nej ale veľa nevieme. Isté je, že nové batérie s oválnymi článkami majú priniesť o 20 % vyššiu energetickú hustotu a vďaka 800 V technológii o 30 % rýchlejšie nabíjanie. Nabitie na ďalších 300 km by nemalo na výkonných nabíjačkách trvať dlhšie ako desať minút. Ďalším znižovaním odporov za pomoci o 20 % lepšej aerodynamiky a špeciálnych pneumatík by celková efektivita mala vzrásť o 25 %. Takže BMW sľubuje celkové predĺženie dojazdu až o 30 %, čo je vskutku veľký pokrok. Pohon iDrive bude ťažiť aj z nového softvéru BMW a riadiacich jednotiek, ktoré majú až desaťkrát vyšší výpočtový výkon. Celkovo je Vision X vybavený štyrmi procesormi, z ktorých dva slúžia pohonu a autonómnemu riadeniu.
Exteriér pôsobí retro-futuristicky. Kombinuje totiž prvky typické pre BMW zo sedemdesiatych rokov, napríklad úzke vertikálne ľadvinky alebo typický Hofmeisterov oblúk. Interpretuje ich však nanovo. Ľadvinky majú silný 3D efekt a sú osvetlené. Oblúk zasa tvorí reflexná potlač na skle. Ľadvinky reagujú už na priblíženie, podobne ako nová generácia svetiel. Zadné svetlá s grafikou písmena L a premenlivou intenzitou svetla siahajú takmer k logu BMW a sú vyrobené pomocou 3D tlače. Z profilu Vision Neue Klasse X pripomína tak trochu BMW X3 prvej generácie z pera niekdajšieho šéfdizajnéra Chrisa Bangla. Zrejmé je to najmä pri pohľade na tvar zadných okien.
Futuristicky pôsobia digitálne spätné zrkadlá, štyri kamery na dverách či úplne absentujúce kľučky dverí. Strecha je panoramatická a okná majú bezrámovú konštrukciu, mimochodom, rovnako ako koncept BMW xActivity z roku 2002, z ktorého sa neskôr vyvinulo práve sériové BMW X3. Karoséria pokrýva svetlý strieborný lak Coral Silver. Interiér prezentuje novú generáciu infotainmentu BMW Panoramic, ktorá kombinuje centrálnu dotykovú obrazovku s head-up displejom, ktorý sa tiahne celou šírkou spodnej časti čelného okna. Ovládanie zjednodušuje pokročilé hlasové ovládania s umelou inteligenciou a osobným asistentom. Zážitok z jazdy má umocniť ambientné osvetlenie, ktoré sa týka dokonca aj textilných, čiastočne transparentných povrchov palubnej dosky.
Farba svetla bude ladiť s farbou displejov. Úplnou novinkou je zvukový systém HyperSonX Wheel, ktorý vytvorí akustickú kulisu upravenú podľa želania cestujúcich. Reguluje sa dotykom prsta. Bližšie informácie ku konceptu BMW zatiaľ neposkytlo. Isté ale je, že jeho sériová verzia sa dostane na trh už v druhej polovici roka 2025 a schádzať bude z výrobných liniek závodu BMW v maďarskom Debrecíne, do ktorého investuje mníchovská automobilka dve miliardy eur. Do produkcie Neue Klasse sa neskôr zapoja aj fabriky v čínskom Shenyangu a mexickom San Luis Potosi. Sedan sa zas bude vyrábať v Mníchove.