Priemerný výkon, ale skvelá spotreba
Do SUV patrí dobrý naftový motor. Ten Tucson našťastie stále má, hoci sa musel rozlúčiť s dvojlitrom. Karty rozdávajú emisie. Vystačiť si musí so 4-valcom 1,6 CRDi. K tomu pridáva 48 V štartér-generátor MSHG. Je to teda mild-hybrid. Vo výkonnejšej verzii, akou bola tá naša, dáva naftový agregát maximálny výkon 100 kW a krútiaci moment 320 Nm. Spojený je so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Je jasné, že veľkú dynamiku od auta s pohotovostnou hmotnosťou, ktorá sa blíži k 1,7 tony, očakávať nemožno. Zlé to ale rozhodne nie je. Naftový Tucson zvládne stovku za 11,6 sekundy. Predbiehacie manévre si už ale vyžadujú trochu predvídavosti.
Na zahodenie nie je využívať častejšie režim Sport, ktorý dokáže vyžmýkať z potenciálu motora maximum. Naopak, v režime Eco Tucson akosi „zvädne“. Dobrou správou ale je, že i keď Tucsonu šliapete na krk, motor má stále kultivovaný chod, minimum vibrácií a nezaťažuje vás hlukom. Tu odviedol Hyundai skvelú prácu. A výborná je aj ekonomika prevádzky. Vidieť, že mild-hybridná sústava prešla ďalším vývojom a optimalizáciou. Brzdný moment rekuperácie už nie je taký výrazný a citlivá práca s plynom umožňuje plachtenie. Jednoducho, systém si už nežije vlastným životom bez toho, aby rešpektoval, čo od neho očakávate. Navyše dokáže Tucson vypínať motor aj pri vyšších rýchlostiach.
Štarty sú vďaka výkonnému štartéru prakticky nepostrehnuteľné. Výsledkom je veľmi príjemná spotreba. My sme sa dostali v chladnom počasí a s prevahou mestskej premávky na priemer 6,3 litra nafty na 100 km, a presne tú istú hodnotu ukázal palubný počítač aj v dlhodobom priemere. A to hovoríme o verzii s pohonom 4×4 Htrac. Keď sme pri tom, chválime možnosť voľby režimu Lock, ktorý rozdelí hnací moment medzi nápravami v spravodlivom pomere 50 : 50. To príde vhod na klzkých povrchoch, keď netreba čakať na priraďovanie zadných kolies. Voľba jazdných režimov upravuje citeľne reakcie na stlačenie plynu, ale aj softvérovú mapu prevodovky a ak máte adaptívne tlmiče, tak aj tuhosť pruženia.
Komfortný aj dobre vybavený
Jazda s Tucsonom je veľmi príjemná. Naladenie podvozka je síce tuhšie, ale stále si zachováva vysokú mieru komfortu, dokonca aj na veľkých devätnástkach. Svoje robí perfektná filtrácia nerovnosti, rovnako ako aj hluku od kolies, takmer na úrovni prémiových konkurentov. Problémy nemá ani so stabilitou. Za volantom cítiť, že Tucson sa vie oprieť do zákruty, v čom mu pomáha nezávislé zavesenie zadných kolies. Riadenie je trochu preposilňované, ale o to komfortnejšie. Napokon, v móde Sport mierne stuhne. Chválime aj prácu asistenčných systémov. Udržiavanie v jazdnom prúde je spoľahlivé, adaptívny tempomat pracuje aj s údajmi navigácie a čítačky dopravných značiek.
A potom je tu vychytávka v podobe systému sledovania mŕtveho uhla, ktorý vás nielen varuje pred blížiacimi sa vozidlami vo vedľajšom jazdnom prúde, ale zobrazuje aj dianie vedľa vozidla na prístrojovom paneli. Aktivuje sa aj pri zapnutí smerového svetla, ide tak v podstate o obdobu virtuálneho spätného zrkadla. Pri vyparkovaní zasa pomáha systém sledovania priestoru za vozidlom. Jednoducho, Tucson je technologicky na úrovni a konkurentom nenecháva žiaden náskok. Je tiež neprehliadnuteľným a zároveň praktickým a úsporným autom. Tucson 1,6 CRD.i AWD 4×4 vo verzii N Line si Hyundai cení na 37 290 eur.
Čítajte viac Test: Hyundai Kona 1.0 T-GDi - základ, ktorý sa nemá za čo hanbiť!Ak by ste zatúžili po vyššom výkone, neostáva než voliť benzínovú, ale aj podstatne smädnejšiu verziu 1,6 T-GDI (132 kW), hoci mierne lecnejšiu. Na druhej strane je N Line bohato vybaveným autom s kompletným balíkom asistentov, vyhrievanými a ventilovanými sedadlami s elektrickým nastavovaním, dvojzónovou klimatizáciou, vyhrievaným volantom, vyhrievanými zadnými sedadlami, bezkľúčovým prístupom a štartovaním, vyspelým infotainmentom, navigáciou, voľbou jazdných režimov, indukčným nabíjaním smartfónov a množstvom športových prvkov. Priplácať nemá význam. I keď naša verzia bola preds ale vybavená kontrastnou čiernou strechou za 600 eur. Dopriať si tiež môžete adaptívny podvozok za 1 200 eur či inteligentný parkovací asistent.