Pokračovanie článku: Test: Peugeot 308 1,2 PureTech – GT, ktoré rozmaznáva

Tri húževnaté valce

Tristoosmička vám dáva na výber naftové aj benzínové motory a tiež dva plug-in hybridy. Ak chcete benzín bez elektrifikácie, nič iné ako 3-valec nedostanete. Nemajte ale obavy. Motor 1,2 PureTech s výkonom 96 kW považujeme spolu s 3-valcom 1,5 TwinPower Turbo od BMW za najvydarenejší vo svojej triede. Typickú pulziu síce celkom neutají, ale podstatnejšie je, že má doslova radosť z otáčok a je veľmi húževnatý. V spojené s 8-stupňovým automatom zrýchľuje len 1 364 kg vážiaca tristoosmička na stovku za 9,7 sekundy. A akcelerácii sa nebráni ani pri vyššom tempe. Možno to chvíľku potrvá, ale tento motor zbúra väčšinu vašich predsudkov voči 3-valcom. Napokon, má krútiaci moment 230 Nm, čím prekonáva absolútnu väčšinu konkurentov. A je pružný v širokom pásme otáčok.

Motor 1,2 PureTech s výkonom 96 kW vás zbaví... Foto: Lubos Pilc
Peugeot 308 - 2022 Motor 1,2 PureTech s výkonom 96 kW vás zbaví predsudkov o trojvalcoch. Je pružný a húževnatý.
Peugeot 308 - 2021 Čítajte viac Peugeot 308: Elektromobil vylúčený nie je. Použije techniku dodávok

S 8-stupňovým automatom, ktorý akoby pochádzal zo sveta prémiových áut, si dobre rozumie. Používať režim manuálneho radenia v podstate nemá význam, hoci krídelká na volante nájdete. A ak sa cítite na viac, je tu režim Sport, ktorý odstráni akékoľvek chúťky zasahovať do softvéru prevodovky. Aby sme ale len nechválili, aj tu platí „niečo za niečo“. Máme namysli spotrebu. S manuálom by ste zajazdili asi lepšie hodnoty, lenže ak sa rozhodnete pre verziu GT, inú voľbu nemáte. Dlhodobý priemer palubného počítača za 1 200 km ukazoval hodnotu 6,9 litra na 100 km. My sme s tristosmičkou prešli takmer 550 km s priemerom 7,2 litra na 100 km. Nie sú to čísla, ktoré by vás zruinovali, ale rozhodne nemôžme hovoriť ani o vzorovo úspornom aute.

V spojení s 8-stupňovým automatom nie je... Foto: Lubos Pilc
Peugeot 308 - 2022 V spojení s 8-stupňovým automatom nie je tristoosmička vzorovo úsporná. Počítajte s priemerom okolo siedmich litrov na 100 km.
Peugeot 308 losi test Čítajte viac Peugeot 308 ‘losí’ test zvládol. Na predchodcu však nemá

Asi by sme išli radšej do rovnako výkonného 4-valcového dieselu 1,5 Blue dCi, kým sa ešte vôbec dá, ktorý chúťky po palive krotí na minimum. Čím vás ale Peugeot 308 doslova nadchne, je jeho komfort. Opäť priam prémiový. Má plavné pruženie, ako by ste ani nesedeli vo verzii označenej symbolom GT, a vynikajúco izolovaný podvozok. Do kabíny prepúšťa minimum nerovností a pri prechode dilatácii vydá tlmený zvuk, s ktorým sa stretnete len pri neporovnateľne drahších autách. Perfektné. Poteší tiež ľahké a presné riadenie. Hoci si volant vyžaduje dve a trištvrte otáčok medzi krajnými polohami, čo rozhodne nie je príliš priamy prevod, reakcie sú rýchle vďaka ultramalému priemeru. Pohodu zvyšuje nízky aerodynamický hluk. A sklamaný nebudete ani zo stability.

Jazda je relaxom

Príjemná mäkkosť pruženia nemá negatívny vplyv na jazdu. Aj bez viacprvkovej zadnej nápravy sa tristoomička drží poslušne stopy. Len pri agresívnej jazde si všimnete vrodenú nedotáčavosť či tendenciu odskočenia zadných kolies. To všetko však v norme, ktorú skorigujete jemným ubratím plynu či korekciou volantu. Spokojný sme boli aj s matrixovými svetlami, asitenčnými systémami a najmä stieračmi. Tie sa pri testoch príliš nespomínajú, ale tieto nie sú celkom obyčajné. Vysokotlaké trysky ostrekovačov sú totiž integrované priamo do líšt. Nemôže sa vám tak stať, že pri čistení okna stratíte prehľad o situácii. Puegeto 308 je jednoducho moderným autom a dáva to jasne najavo nielen dizajnom ale aj technológiami. Na ceny minulej generácie ale zabudnite.

Peugeot 308 1.2 PureTech 130k EAT8 (2021) Čítajte viac Prvá jazda: Vo Francúzsku sme vyskúšali nový Peugeot 308

Keď v roku 2013 prišla predošlá tristoosmička na trh, stála 4-valcová verzia 1,6 THP, teda výkonovo porovnateľná, v najvyššom stupni vybavenia Allure 18 510 €. Dnešné Allure s motorom 1,2 PureTech začína na 25 190 eurách a za GT s automatom dáte 30 090 eur. Dostanete za to ale naozaj bohato vybavené auto s matrixovými svetlami, vyhrievaným volantom, dvojzónovou klimatizáciou, 3D prístrojovým panelom, moderným infotainmentom či koženým čalúnením. Balík GT Pack pridáva masážne sedadlá, parkovacie kamery či výkonné audio Focal Premium a udržiavanie v jazdnom prúde. Takže náš exemplár sa nakoniec vyšplhal na 33 590 eur. To je suma, v ktorej sa pohybuje množstvo konkurentov. V každom prípade s novou tristoosmičkou chybu neurobíte. My by sme ale volili diesel, ktorý si môže do budúcna držať hodnotu lepšie ako benzínový 3-valec.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #test #Peugeot #Peugeto 308
Články podľa značiek