Silný ale úsporný
Pod kapotou nášho Shooting Braku pracoval naprieč uložený naftový 4-valec 220d. Niekdajší diesel od Renaultu tu už nenájdete. Toto je poctivý dvojliter, ktorý poznáme z céčka, éčka ale aj mnohých SUV, najmä GLC. Tentoraz so 48 V plug-in hybridnou technológiou ISG a priečnou zástavbou, napokon, ako vo všetkých kompaktoch A a B. Má 140 kW a masívny krútiaci moment 400 Nm. Na nedostatok dynamiky sa pri aute s pohotovostnou hmotnosťou 1 635 kg sťažovať iste nebudete. Stovku zvládne CLA za 7,4 sekundy. A sily má dosť aj pri vysokých rýchlostiach, takže problémy nerobí ani predbiehanie. Oceníte tiež ako vďaka 48 V podpore maskuje turbodieru. Do jeho zvuku sa ale nezamilujete. A ani do 8-stupňovej dvojspojkovej prevodovky. Klasika s hydrodynamickým meničom by CLA svedčala viac.


Jednoducho, rekcie prevodovky nie sú také jemné, ako vo vyšších triedach, najmä pri parkovacích manévroch. To je ale daň za „mainstreamovú“ platformu, na ktorej Mercedes-Benz stavia svoje vstupné modely. Bohužiaľ, inú voľbu ako „dvojspojku“ nemáte, áčko totiž definitívne prišlo aj o manuál. Zato sa vám agregát s kódovým označením OM654q odvďačí „abstinenciou“. Jeho výkonný štartér-generátor sa stará o časté vypínanie motora. CLA vie plachtiť aj pri vyšších rýchlostiach a pri brzdení rekuperovať. V zime však nie je efekt mild-hybridu taký výrazný, motor sa vypína pri mínusových teplotách len sporadicky. Náš priemer tak v studenom počasí dosiahol 6,2 litra na 100 km. Na jar a v lete nebude ale problém jazdiť s týmto autom pod päť litrov. Aj vďaka skvelej aerodynamike (Cd 0,26).

Kvalitu nedáva zdarma
Podvozok CLA je dobre izolovaný od hluku pneumatík. Vyslovene komfortný ale nie je. Má bližšie k tuhšiemu naladeniu, čo vám zas dáva istotu za volantom. Toto nastavenie oceníte v zákrutách, kde vie CLA maskovať dlho nedotáčavosť. Napokon, na rozdiel od mnohých áut tejto triedy sa vie pochváliť viacprvkovým zavesením zadných kolies. V takej Octavii alebo Golfe dostanete nezávislé zavesenie vzadu len v kombinácii s vrcholovou motorizáciou. Svoje kvality ale nedáva CLA Shooting Brake rozhodne zadarmo. S motorom 220d začína síce na 48 418 eurách, ale s doplnkami, ktoré sme mali na palube sa nakoniec jeho cena vyšplhala na 60 918 eur. Medzi príplatkami sme našli infotainment MBUX s dvojicou veľkých displejov, vyhrievané sedadlá, bezkľúčové štartovanie a odomykanie, prémiovú navigáciu, indukčné nabíjanie telefónu, klimatizáciu Thermotronic, lipové dekorácie v kabíne, ambientné osvetlenie, panoramatické strešné okno, úžasnú 360-stupňpvú kameru aj spomínané svetlá Multibeam LED.


Balík asistenčných systémov vrátane adaptívneho tempomatu či udržiavania v jazdnom prúde a 6-ročný servis je v cene. Za monitorovanie mŕtvych uhlov zrkadiel si už ale priplatíte. CLA Shooting Brake je síce kompaktom, ale každým detailom vám dáva najavo svoj prémiový pôvod. Má tiež dosť štýlu a pritom je prekvapivo praktický, takže pokojne môže slúžiť ako rodinné auto bez zásadných kompromisov. No a úspornosť silného naftového motora vás tiež poteší. Ak by sme CLA Shooting Brake porovnali s cenami elektromobilov, bol by doslova hviezdou. Len ho nesmiete postaviť vedľa Kie Proceed. Za vrcholovú verziu GT 1,6 T-GDi (150 kW) zaplatíte aj so všetkými príplatkami o 25 000 eur menej.