Pokračovanie článku: Mercedes-Benz CLA 220d Shooting Brake: Drahý ale prémiový

Silný ale úsporný

Pod kapotou nášho Shooting Braku pracoval naprieč uložený naftový 4-valec 220d. Niekdajší diesel od Renaultu tu už nenájdete. Toto je poctivý dvojliter, ktorý poznáme z céčka, éčka ale aj mnohých SUV, najmä GLC. Tentoraz so 48 V plug-in hybridnou technológiou ISG a priečnou zástavbou, napokon, ako vo všetkých kompaktoch A a B. Má 140 kW a masívny krútiaci moment 400 Nm. Na nedostatok dynamiky sa pri aute s pohotovostnou hmotnosťou 1 635 kg sťažovať iste nebudete. Stovku zvládne CLA za 7,4 sekundy. A sily má dosť aj pri vysokých rýchlostiach, takže problémy nerobí ani predbiehanie. Oceníte tiež ako vďaka 48 V podpore maskuje turbodieru. Do jeho zvuku sa ale nezamilujete. A ani do 8-stupňovej dvojspojkovej prevodovky. Klasika s hydrodynamickým meničom by CLA svedčala viac.

Naprieč uložený štvorvalcový diesel má výkon... Foto: Ľuboš Pilc
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 220d - test 2024 Naprieč uložený štvorvalcový diesel má výkon 140 kW a 400 Nm. Štartér generátor účinne potláča jeho turbodieru. Svojim zvukom vás ale neočarí.
Mercedes-Benz EQE SUV 500 (2023) Čítajte viac Test: Mercedes-Benz EQE 500 SUV. Univerzálny elektromobil pre tých, čo na to majú

Jednoducho, rekcie prevodovky nie sú také jemné, ako vo vyšších triedach, najmä pri parkovacích manévroch. To je ale daň za „mainstreamovú“ platformu, na ktorej Mercedes-Benz stavia svoje vstupné modely. Bohužiaľ, inú voľbu ako „dvojspojku“ nemáte, áčko totiž definitívne prišlo aj o manuál. Zato sa vám agregát s kódovým označením OM654q odvďačí „abstinenciou“. Jeho výkonný štartér-generátor sa stará o časté vypínanie motora. CLA vie plachtiť aj pri vyšších rýchlostiach a pri brzdení rekuperovať. V zime však nie je efekt mild-hybridu taký výrazný, motor sa vypína pri mínusových teplotách len sporadicky. Náš priemer tak v studenom počasí dosiahol 6,2 litra na 100 km. Na jar a v lete nebude ale problém jazdiť s týmto autom pod päť litrov. Aj vďaka skvelej aerodynamike (Cd 0,26).

My sme dosiali vo vyslovene chladnom počasí... Foto: Ľuboš Pilc
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 220d - test 2024 My sme dosiali vo vyslovene chladnom počasí priemer 6,2 litra na 100 km. V lete bude ale toto auto jazdiť pod päť litrov. O tom niet najmenších pochybností. Pomáha mu 48 V mild-hybridná sústava.

Kvalitu nedáva zdarma

Podvozok CLA je dobre izolovaný od hluku pneumatík. Vyslovene komfortný ale nie je. Má bližšie k tuhšiemu naladeniu, čo vám zas dáva istotu za volantom. Toto nastavenie oceníte v zákrutách, kde vie CLA maskovať dlho nedotáčavosť. Napokon, na rozdiel od mnohých áut tejto triedy sa vie pochváliť viacprvkovým zavesením zadných kolies. V takej Octavii alebo Golfe dostanete nezávislé zavesenie vzadu len v kombinácii s vrcholovou motorizáciou. Svoje kvality ale nedáva CLA Shooting Brake rozhodne zadarmo. S motorom 220d začína síce na 48 418 eurách, ale s doplnkami, ktoré sme mali na palube sa nakoniec jeho cena vyšplhala na 60 918 eur. Medzi príplatkami sme našli infotainment MBUX s dvojicou veľkých displejov, vyhrievané sedadlá, bezkľúčové štartovanie a odomykanie, prémiovú navigáciu, indukčné nabíjanie telefónu, klimatizáciu Thermotronic, lipové dekorácie v kabíne, ambientné osvetlenie, panoramatické strešné okno, úžasnú 360-stupňpvú kameru aj spomínané svetlá Multibeam LED.

Zadné kolesá majú nezávislé zavesenie. V tejto... Foto: Ľuboš Pilc
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 220d - test 2024 Zadné kolesá majú nezávislé zavesenie. V tejto triede to nie je vždy pravidlom. Ale za cenu, ktorú si Stuttgart za CLA Shooting Brake pýta, by bola jednoduchá priečka hanbou.
Mercedes-AMG GLE 53 Coupé (2023) Čítajte viac Test: Mercedes-AMG GLE 53 - vyše 430 koní a spotreba pod 10 litrov. Fakt sa to dá

Balík asistenčných systémov vrátane adaptívneho tempomatu či udržiavania v jazdnom prúde a 6-ročný servis je v cene. Za monitorovanie mŕtvych uhlov zrkadiel si už ale priplatíte. CLA Shooting Brake je síce kompaktom, ale každým detailom vám dáva najavo svoj prémiový pôvod. Má tiež dosť štýlu a pritom je prekvapivo praktický, takže pokojne môže slúžiť ako rodinné auto bez zásadných kompromisov. No a úspornosť silného naftového motora vás tiež poteší. Ak by sme CLA Shooting Brake porovnali s cenami elektromobilov, bol by doslova hviezdou. Len ho nesmiete postaviť vedľa Kie Proceed. Za vrcholovú verziu GT 1,6 T-GDi (150 kW) zaplatíte aj so všetkými príplatkami o 25 000 eur menej.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes #test #Mercedes-Benz CLA #Mercedes-Benz CLA Shooting Brake
Články podľa značiek