Mercedes-Benz CLA 220d Shooting Brake: Drahý ale prémiový

Ak nepoznáte odpoveď na to, prečo si v triede kompaktov nevybrať radšej VW Golf alebo Škodu Octaviu, Mercedes-Benz CLA vám ju dá. Aj v masovom segmente si dokázal udržať prémiový duch. Vidieť to na dizajne, spracovaní aj technike. No aj na cene. Čosi sa vám však vráti na úspornej prevádzke. Tomuto autu nafta totiž príliš „nechutí“.

13.01.2024 07:00
debata (1)
Po facelifte má CLA Shooting Brake športovejšie... Foto: Ľuboš Pilc
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 220d - test 2024 Po facelifte má CLA Shooting Brake športovejšie tvarovaný nárazník, mierne preštylizovanú masku s hviezdami no najmä úžasné svetlá Multibeam LED. Lepšie v tejto triede nedostanete.

Druhá generácia sedanu a kupé CLA prišla na svet v roku 2019. A bol to naozaj veľký posun. Aj pre kupé Shooting Brake. Autá získali oveľa prirodzenejšie proporcie. Napokon, do dĺžky pribudlo 48, do šírky 53 na rázvore náprav 30 mm. Takže tu už nemáme neforemné a relatívne veľké auto, postavené na krátkom rázvore. Lenže čas beží a tak trieda CLA podstúpila vlani facelift. To je aj dôvod, prečo sa nám do rúk CLA opäť dostalo. Tentoraz vo verzii Shooting Brake a s tým najpopulárnejším naftovým motorom, aký kedy priadol pod kapotou stuttgartských áut. Hovoríme o 4-valci 220d s výkonom 140 kW.

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 220d - test 2024
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 220d - test 2024
+18Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 220d - test 2024

Štýlom nemá páru

Začnime ale pri dizajnových zmenách. Nie je ich veľa, pretože CLA Shooting Brake ešte nestihlo poriadne ani len zostarnúť. So svojou nízkou športovou siluetu a bezrámovými oknami vyzerá stále neuveriteľne „šik“. A najmä, „lovecké kombi“ nemá vo svojej triede súpera. Tým jediným je Kia Proceed. Áno, toto je prémiový kompakt ako sa patrí, na rozdiel od klasického hatchbacku triedy A. Vynovený Shooting Brake dostal navyše športovejší predný nárazník, masku ozdobenú hviezdami aj novú grafiku svetiel. V našom príde išlo o príplatkové reflektory Multibeam LED. Svietia úžasne, takže tých 348 eur navyše určite neoľutujete. Lepšie svetlá v tejto kategórii nenájdete. Aj z nich je jasný prémiový pôvod „malého“ Mercedesu.

Nové proporcie, najmä zväčšený rázvor na 2 729... Foto: Ľuboš Pilc
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 220d - test 2024 Nové proporcie, najmä zväčšený rázvor na 2 729 mm a dĺžka na 4 688 mm dali Shooting Brake v porovnaní s prvou generáciou oveľa prirodzenejší vzhľad.
Mercedes-Benz GLA 250 e (2024) Čítajte viac Test: Mercedes-Benz GLA 250e. Vysoký komfort, vysoká cena, vysoká spotreba

Vzadu sa môže CLA po facelifte pochváliť novým difúzorom, ale falošné výfuky mu, bohužiaľ, ostali. Ten skutočný sa totiž nachádza pod nárazníkom. Retuše uzatvára vynovená ponuka kolies a lakov karosérie. My sme mali strieborné 19-palcové disky so zdvojenými lúčmi a karosériu pokrytú farbou Red Patagonia, ktorá sa javí skôr ako fialová než červená. V každom prípade nášmu CLA slušala. Podobne ako príplatkové panoramatické okno či zatmavené zadné sklá. Výhľad na hviezdy vás ale bude stáť 1 230 eur. No a CLA vás rozhodne nesklame ani v interiéri. Ani tu v Stuttgarte nešetrili. V kompaktnej kabíne dokázali vyčarovať dizajnéri vskutku luxusnú atmosféru, neporovnateľne hodnotnejšiu v porovnaní s konkurenciou.

Aj vzadu sa odohrali len retuše. Viac nebolo... Foto: Ľuboš Pilc
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 220d - test 2024 Aj vzadu sa odohrali len retuše. Viac nebolo treba. CLA Shoting Brake ešte nestihlo zostarnúť. Vyzerá naozaj „šik“. Zamrzia len falošné výfuky.
Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Čítajte viac Test: Mercedes-Benz GLE 350 de. Diesel v kombinácii s batériou je dobrou voľbou

Výber materiálov, ich skladba a spracovanie detailov je hodné značky Mercedes-Benz. Podsvietené turbínové prieduchy ventilácie vyzerajú fantasticky, rovnako ako palubná doska obšitá kožou. Svetlé čalúnenie sedadiel Artico na spodnej časti „palubovky“ a výplniach dverí kontrastuje s klavírnou čerňou a drevenými dekoráciami z lipy. Ergonómia je perfektná. Sedadlá síce rozmermi neprerastajú štandard triedy ale sú veľmi pohodlné a disponujú výsuvnou kolennou podperou. Trojramenný volant si hneď zamilujete, hoci na jeho kapacitné tlačidlá si treba chvíľu zvykať. Aspoňže reagujú spoľahlivo. Len to chce trochu cviku. Volič prevodovky je tak, ako býva už roky zvykom, na pravej strane stĺpika riadenia a stierače sa pre zmenu ovládajú vľavo.

Interiér ako z prémiovej učebnice

Interiér je síce kompaktný ale brilantne... Foto: Ľuboš Pilc
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 220d - test 2024 Interiér je síce kompaktný ale brilantne vypracovaný. Výber materiálov a ich zladenie nemá v triede kompaktov obdobu. A sťažovať sa nebudete ani na priestor.

Shooting Brake ponúka viac priestoru akoby ste očakávali. Vo výške lakťov pribudlo medzigeneračne citeľných 35 mm. A dokonca ani nad hlavou to nie je zlé. Sedí sa totiž športovo nízko. Ani infotainmentom MBUX nezaostáva CLA za honosnejšími triedami C či E. Dva prepojené 10,25-palcové displeje vytvárajú súvislú obrazovku. Plocha je menšia, ale zobrazenie doslova brilantné. Platí to aj o detailne prepracovanej grafike. Voliť môžete medzi klasickými budíkmi, športovým alebo redukovaným zobrazením. Navigácia sa môže premietať priamo pred vodičom. Na head-up displej si ani nespomeniete. Centrálna dotyková obrazovka reaguje neskutočne rýchlo. Menu je prehľadné a logické.

Vzadu vládnu skromnejšie priestorové pomery ale... Foto: Ľuboš Pilc
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 220d - test 2024 Vzadu vládnu skromnejšie priestorové pomery ale v porovnaní s prvou generáciou je tu viac miesta na nohy aj na ramená. Prekvapia tiež solídne rozmery sedadiel.
Mercedes-Benz EQE SUV 500 (2023) Čítajte viac Test: Mercedes-Benz EQE 500 SUV. Univerzálny elektromobil pre tých, čo na to majú

Mobilné telefóny sa najnovšie zrkadlia na displeji cez bezdrôtové platformy Apple CarPlay a Android Auto. Navyše sú tu porty USB aj USB-C, takže nemusíte riešiť či máte správny kábel. Oceňujeme tiež , že Mercedes-Benz zachoval samostatnú lištu pre nastavenie teploty klimatizácie, rýchlosti ventilátora či aktiváciu vnútornej cirkulácie vzduchu. Je to intuitívnejšie ako sa „motať“ v menu dotykovej obrazovky. Hardvérom sa tiež rieši hlasitosť audiosústavy či aktivuje vyhrievanie sedadiel. Napriek športovej DNA sa môže CLA pochváliť solídnymi odkladacími priestormi. Ten na stredovom tuneli je ale decentne zakrytý roletkou. Takto to má vyzerať v prémiovom aute .Ani vzadu to nie je katastrofa, hoci línia strechy klesá skôr ako na bežných kombi.

Kufor má až 505 litrov. To by ste pri športovej... Foto: Ľuboš Pilc
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 220d - test 2024 Kufor má až 505 litrov. To by ste pri športovej siluete CLA Shooting Brake asi nečakali. A k tomu obrovský vstupný otvor aj praktické sklopné operadlá delené v pomere 40 : 20 : 40.
Mercedes-Benz E 220d 4Matic - test 2023 Čítajte viac Test: Mercedes-Benz E 220d 4Matic – vydarená evolúcia

Do kabíny sa nastupuje jednoznačne ľahšie ako v minulosti. Opäť tu v šírke ramien pribudlo 44 milimetrov a citeľne väčšia je aj rezerva na nohy i keď menší formát CLA celkom neutají. Pomohlo by, ak by operadlá nemali taký prudký sklon. Sklamanie ale vzadu rozhodne nezažijete. Podobne ako v kufri. Samozrejme, z CLA Shooting Brake nebude nikdy Octavia Combi, no 505 litrov v základe nie je údaj na zahodenie. Navyše má batožinový priestor v Shooting Braku veľmi súmerné tvary a pod podlahou ešte zopár litrov na lepiacu súpravu s kompresorom. Prístup uľahčuje elektricky ovládané veko aj široký vstupný otvor. Variabilitu zaručujú operadlá delené v pomere 40 : 20 : 40, presne ako vo veľkých Mercedesoch. Poteší aj plató, ktoré sa stiahne do kazety jediným pohybom.

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 220d - test 2024
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 220d - test 2024
+29Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 220d - test 2024

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes #test #Mercedes-Benz CLA #Mercedes-Benz CLA Shooting Brake
Články podľa značiek