Nedávno zverejnená emisná norma Euro 7 mala byť úľavou pre výrobcov áut. Brusel mal totiž pristať na argumentáciu automobiliek, že sprísňovať emisie pre autá so spaľovacími motormi už nemá význam, pretože od roku 2035 budú aj tak zakázané a že bude lepšie tieto prostriedky investovať rovno do elektrifikácie. Preto bola norma Euro 7 zmiernená. Brusel vyhlásil, že dodatočné náklady na splnenie týchto požiadaviek majú predstavovať na jedno auto približne 300 eur a neskôr túto sumu dokonca znížil na 90 až 150 eur. O to šokujúcejšie sú vyjadrenia šéfa Volkswagenu Thomasa Schäfera na autosalóne v Los Angeles, ktorý pre Autocar povedal, že netuší, odkiaľ sa takéto čísla vzali.
Čítajte viac VW Passat: Novinka nachytaná na Nürburgringu nebude až taká nová„Mali sme veľmi dobrý plán, keď sme boli presvedčení, že Euro 7 bude neprekonateľná prekážka, ktorá urýchli elektrifikáciu. Jednoducho preto, že malé autá so spaľovacími motormi by boli kvôli emisným systémom také drahé, že by nemalo zmysel s nimi vôbec pokračovať. Plánovali sme ich nahradiť malými elektromobilmi pod značkami VW, Škoda a Cupra,“ vysvetľuje Schäfer. „Potom sa však objavila správa, že nároky Euro 7 budú splniteľné, tak sme si povedali, že do toho pôjdeme. Nezmenilo by to síce našu stratégiu, ale autá ako Polo by nám pomohli finančne v prechodnom období.“
Čítajte viac VW 'zatiahne ručnú'. Do áut vráti staré volantyPodľa Schäfera však došlo opäť k zmene. Ďalšia správa totiž potvrdila, že do Euro 7 budú implementované predsa len prísnejšie limity. Schäfer tvrdí, že to VW vracia na začiatok. A vraj je to ešte horšie. „Prispôsobiť malé autá na Euro 7 nemá zmysel, pretože to ich cenu zvýši o 3 000 až 5 000 eur alebo dokonca o viac. Potom sa malé auto stane nedostupné pre klientov tohto segmentu. Momentálne to náš tím vyhodnocuje a ak sa náš odhad potvrdí, okamžite končíme s investíciami do malých áut so spaľovacími motormi a budeme čo najrýchlejšie elektrifikovať,“ povedal Schäfer. No ani elektrifikácia neznamená, že malé autá budú lacné.
Čítajte viac VW ID. Xtreme Concept: Dostane sa do výroby?„S cenou malého elektromobilu sa potrebujeme dostať pod hranicu 20 000 eur, ale úprimne povedané, zatiaľ sme nenašli riešenie, ako znížiť náklady na batériu. Môžeme šetriť inde, ale cena batérie je rozhodujúcim faktorom. Preto sa musíme rozprávať aj o dojazde, o tom, čo sa od takého malého auta očakáva. Ak to akceptujeme a ak bude cena batérie klesať, potom je tu reálna šanca, že sa k tejto hranici dostaneme,“ povedal Schäfer. Pre budúcnosť malých áut to i tak neznie príliš optimisticky. Zo slov šéfa Volkswagenu vlastne vyplýva, že tie so spaľovacími motormi skončia a ich elektrickí nástupcovia budú stáť v najlepšom prípade 20 000 eur.
Čítajte viac Koncern VW potichu končí s modelmi na CNG. Plyn už nie je v móde!