Porsche nedávno inovovalo elektrický Taycan. Okrem dizajnových retuší mu naordinovalo najmä výkonový tuning. Už základný Taycan bude mať 560 kW, čo je o 60 kW viac, a variant Turbo S dokonca o 140 kW viac, čím sa dostane na hodnotu 700 kW. Okrem toho bude súčasťou príplatkového balíku Sport Chrono Plus funkcia Boost, ktorá pridá krátkodobo ďalších 70 kW. Vďaka tomu bude modernizovaný Taycan v šprinte na stovku o 0,6 s rýchlejší. Základnému Taycanu to zaberie 4,8 sekundy a Turbo S zvládne tú istú disciplínu za ohromujúcich 2,4 s. Lenže stále nie sme na vrchole.
Čítajte viac Porsche ako MPV? Šéfdizajnér značky to nevylučujePorsche totiž oznámilo, že spolu s modernizáciou svojho prvého čistého elektromobilu pripravuje aj úplne novú vrcholovú verziu Taycan Turbo GT. Že pôjde o skutočnú raketu, dokázalo v predstihu na kultovom nemeckom kruhu Nürburgring, ktorý obkrúžil zamaskovaný predprodukčný prototyp za neuveriteľných 7 minút a 7,55 sekundy. Týmto výkonom porazilo Porsche Teslu S Plaid s časom 7 minút 25,23 sekundy a vzalo jej rekord medzi sériovo vyrábanými elektromobilmi. A to s náskokom takmer 18 sekúnd, čo je na pretekárskej dráhe viac ako večnosť. Svoj vlastný rekord z roku 2022 prekonal Taycan dokonca o 28 sekúnd.
Čítajte viac Porsche Taycan: Modernizácia prináša viac výkonu a brutálny šprintPresné parametre zatiaľ nepoznáme, zato Porsche zverejnilo dátum svetovej premiéry. Uskutoční sa v pondelok 11. marca, čo je takmer za rohom. Zároveň ukázalo prvú oficiálnu snímku, ktorá zachytáva Taycan Turbo GT z profilu, ponoreného do tmy. Aj tak je vidieť, že aerodynamiku vylepší masívne zadné prítlačné krídlo a agresívnejší predný splitter. Očakáva sa, že Taycan Turbo GT dostane dvojicu elektromotorov s výkonom viac ako 1 000 koní, čím sa dostane do vybraného klubu supervýkonných elektromobilov, akými sú Tesla S Plaid s výkonom 1 006 koní a Lucid Air Saphire s výkonom 1 234 koní.
Čítajte viac Porsche Macan: Druhá generácia prichádza po 10 rokoch. Je elektrickáŠprint z nuly na 100 km/h by tak nemal trvať viac ako dve sekundy. Medzi ďalšie funkcie vrcholového Taycanu by mali patriť pravdepodobne nové dvojventilové tlmiče Porsche, zadný diferenciál Torque Vectoring Plus a riadenie zadných kolies, ktoré sú teraz súčasťou štandardnej výbavy aktualizovaného modelu Taycan Turbo S. Novinku predstaví cez videokonferenciu Kevin Giek, produktový šéf Taycanu, ambasádor značky Porsche Timo Bernhart a testovací jazdec Lars Kern.
Čítajte viac Porsche Taycan Turbo GT takmer vyprášilo v ‘zelenom pekle‘ Rimac Nevera