Máte rodinu, no zároveň horúcu krv? Potom je tu skvelé riešenie v podobe nového Golf R Variant – praktickejšej verzie najrýchlejšieho sériovo vyrábaného Golfu R. Ten predstavil Volkswagen už v závere vlaňajšieho roka. A obe verzie spája identická technika. Pod kapotou tak ukrýva R Variant 4-valec 2,0 TSI Evo4, ktorý dáva rovných 320 koní, teda 235 kW a 420 Nm krútiaceho momentu. V prvom parametre si motor polepšil medzigeneračne o 25 kW a v druhom o 20 Nm. Štandardom je pohon oboch náprav 4Motion. Ale nie obyčajný. Pridáva uzávierky XDS a vektorovanie krútiaceho momentu medzi zadnými kolesami, a to v pomere od 1 : 100 až po 100 : 1. Znižuje sa tým nedotáčavosť v zákrutách.
Komu to nestačí, môže si priplatiť za paket Performance, ktorý rozširuje tradičné jazdné módy Comfort, Sport, Race a Individual o dva nové – Special a Drift. Prvý z nich bol vyladený priamo na testovacom okruhu Nürburgring a druhý umožňuje prenosom hnacieho momentu k zadným kolesám priam bezuzdné driftovanie. Okrem toho môže vodič nastaviť stabilizačný systém do dvoch režimov, prípadne ho deaktivovať. No na bezpečnosť sa myslelo aj v tomto prípade. Ak protikolízny systém Front Assist a vyhýbací asistent detegujú nebezpečenstvo, ESC sa naplno aktivuje. Za takýchto okolností šprintuje Golf R Variant so 7-stupňovopu dvojspojkou DSG na stovku za 4,9 sekundy, len o dve desatinky dlhšie, ako hatchback.
Maximálka je obmedzená na 250 km/h, ale s balíkom Performance sa ručička rýchlomera vyšplhá až k údaju 270 km/h. Na ceste drží Variant R špeciálne vyladený podvozok znížený o 20 mm. Kolesá majú priemer minimálne 18 palcov, inak by sa do nich nezmestili brzdové kotúče, ktorých priemer narástol o 25 mm. S balíkom Performance dostáva Golf R Variant dokonca devätnástky. Automobilka sľubuje nielen skvelú stabilitu, ale aj dostatok komfortu, o čo sa starajú adaptívne tlmiče. Navonok dáva Golf R Variant najavo svoj potenciál športovými nárazníkmi. Ten predný je vybavený zväčšenými sacími otvormi a splitterom, a zadný zas čiernym lesklým difúzorom s dvoma pármi výfukov.
Nechýba typická čierna linka masky, tmavé pozadie full-LED reflektorov ani emblémy R. Zboku zaujmú okrem kolies s modrými strmeňmi rozšírené prahy. Na výber budú tri laky karosérie – modrý Lapiz, biely Pure a čierny Deep Pearl. Kabíne dominujú športové sedadlá s integrovanými opierkami hláv, nový 3-ramenný športový volant či športová grafika virtuálneho prístrojového panelu Digital Cockpit pro (MIB3) s horizontálnym otáčkomerom, či centrálny displej s ponukou telemetrických údajov pri jazde na okruhu. „Zlovestnú“ atmosféru podporuje tmavé čalúnenie alebo príplatková čierna koža Nappa, ako aj čalúnenie výplní dverí s karbónovým efektom. Atmosféru dotvára ambientné osvetlenie.
Čítajte viac VW Golf R: Čerešnička na torte je tu. Má 320 koní a novú štvorkolkuGolf Variant R privíta vodiča svetelnou šou reflektorov aj projekciou loga R na asfalte. O bezpečnosť sa stará kompletná plejáda asistenčných systémov. Pri tom všetkom Golf R Variant nestratil nič zo svojej variability. V kufri odvezie identických 611 litrov a po sklopení sedadiel až 1 642. Zadní cestujúci majú vďaka predĺženému rázvoru náprav (+ 66 mm) o 38 mm viac miesta na kolená. A Golf R Variant zvládne aj príves s hmotnosťou 1,9 tony, keďže po prvýkrát môže byť vybavený ťažným zariadením. Na Slovensko by mali prvé kusy doraziť k zákazníkom v priebehu augusta. Uvádzacia cena štartuje na 46 640 eurách.
Technické údaje
Motor | 2,0 TSI Evo |
---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 DOHC Turbo |
Zdvihový objem (ccm) | 1 984 |
Max. výkon (kW) | 235 |
Krútiaci moment /Nm/min.) | 420/2 100 – 5 350 |
Prevodovka | 7DSG |
0 – 100 km(h (s) | 4,9 |
Max. rýchlosť (km/h) | 250 (270) |
spotreba na 100 km (l) | 7,0 – 7,3 |