VW Golf R Variant: Na sovku pod päť sekúnd. Aj s rodinou a ťažným...

Po najrýchlejšom sériovom Golfe všetkých čias prichádza na rad praktické kombi R. Aj s ním však môžete zamieriť priamo na Nürburgring. Pod kapotou má totiž 235 kW. Ale v kufri stále 611 litrov pre batožinu.

13.07.2021 10:00
debata
Golf R Variant preberá športový tuning z... Foto: Volkswagen
VW Golf R Variant - 2022 Golf R Variant preberá športový tuning z hatchbacku. A robí to distingvovane. Športovým nárazníkom, maske a reflektorom dominujú čierne lesklé dekorácie.

Máte rodinu, no zároveň horúcu krv? Potom je tu skvelé riešenie v podobe nového Golf R Variant – praktickejšej verzie najrýchlejšieho sériovo vyrábaného Golfu R. Ten predstavil Volkswagen už v závere vlaňajšieho roka. A obe verzie spája identická technika. Pod kapotou tak ukrýva R Variant 4-valec 2,0 TSI Evo4, ktorý dáva rovných 320 koní, teda 235 kW a 420 Nm krútiaceho momentu. V prvom parametre si motor polepšil medzigeneračne o 25 kW a v druhom o 20 Nm. Štandardom je pohon oboch náprav 4Motion. Ale nie obyčajný. Pridáva uzávierky XDS a vektorovanie krútiaceho momentu medzi zadnými kolesami, a to v pomere od 1 : 100 až po 100 : 1. Znižuje sa tým nedotáčavosť v zákrutách.

Aj praktické kombi sa môže v ostrej verzii R... Foto: Volkswagen
VW Golf R Variant - 2022 Aj praktické kombi sa môže v ostrej verzii R pochváliť čiernym difúzorom a dvoma zlovestnými pármi výfukov.
Volkswagen-Golf GTI Clubsport 45-2021-1280-06 Čítajte viac VW Golf GTI Clubsport 45: Oslava hot-hatchu ako sa patrí

Komu to nestačí, môže si priplatiť za paket Performance, ktorý rozširuje tradičné jazdné módy Comfort, Sport, Race a Individual o dva nové – Special a Drift. Prvý z nich bol vyladený priamo na testovacom okruhu Nürburgring a druhý umožňuje prenosom hnacieho momentu k zadným kolesám priam bezuzdné driftovanie. Okrem toho môže vodič nastaviť stabilizačný systém do dvoch režimov, prípadne ho deaktivovať. No na bezpečnosť sa myslelo aj v tomto prípade. Ak protikolízny systém Front Assist a vyhýbací asistent detegujú nebezpečenstvo, ESC sa naplno aktivuje. Za takýchto okolností šprintuje Golf R Variant so 7-stupňovopu dvojspojkou DSG na stovku za 4,9 sekundy, len o dve desatinky dlhšie, ako hatchback.

Interiér disponuje špecifickou grafikou... Foto: Volkswagen
VW Golf R Variant - 2022 Interiér disponuje špecifickou grafikou prístrojov, karbónovými dekoráciami, no najmä športovým volantom a anatomickými sedadlami s integrovanými opierkami hláv.
VW Polo GTI - 2021 Čítajte viac VW Polo GTI: Vynovený hothatch je tu. Za motor sa asi hanbí

Maximálka je obmedzená na 250 km/h, ale s balíkom Performance sa ručička rýchlomera vyšplhá až k údaju 270 km/h. Na ceste drží Variant R špeciálne vyladený podvozok znížený o 20 mm. Kolesá majú priemer minimálne 18 palcov, inak by sa do nich nezmestili brzdové kotúče, ktorých priemer narástol o 25 mm. S balíkom Performance dostáva Golf R Variant dokonca devätnástky. Automobilka sľubuje nielen skvelú stabilitu, ale aj dostatok komfortu, o čo sa starajú adaptívne tlmiče. Navonok dáva Golf R Variant najavo svoj potenciál športovými nárazníkmi. Ten predný je vybavený zväčšenými sacími otvormi a splitterom, a zadný zas čiernym lesklým difúzorom s dvoma pármi výfukov.

Vzadu je v porovnaní s Golfom R o 38 mm viac... Foto: Volkswagen
VW Golf R Variant - 2022 Vzadu je v porovnaní s Golfom R o 38 mm viac miesta na nohy a v kufri fantastických 611 litrov pre batožinu.
VW Golf Variant 1,5 eTSI (2021) Čítajte viac Test: VW Golf Variant - klasika v modernom prevedení

Nechýba typická čierna linka masky, tmavé pozadie full-LED reflektorov ani emblémy R. Zboku zaujmú okrem kolies s modrými strmeňmi rozšírené prahy. Na výber budú tri laky karosérie – modrý Lapiz, biely Pure a čierny Deep Pearl. Kabíne dominujú športové sedadlá s integrovanými opierkami hláv, nový 3-ramenný športový volant či športová grafika virtuálneho prístrojového panelu Digital Cockpit pro (MIB3) s horizontálnym otáčkomerom, či centrálny displej s ponukou telemetrických údajov pri jazde na okruhu. „Zlovestnú“ atmosféru podporuje tmavé čalúnenie alebo príplatková čierna koža Nappa, ako aj čalúnenie výplní dverí s karbónovým efektom. Atmosféru dotvára ambientné osvetlenie.

VW Golf R - 2021 Čítajte viac VW Golf R: Čerešnička na torte je tu. Má 320 koní a novú štvorkolku

Golf Variant R privíta vodiča svetelnou šou reflektorov aj projekciou loga R na asfalte. O bezpečnosť sa stará kompletná plejáda asistenčných systémov. Pri tom všetkom Golf R Variant nestratil nič zo svojej variability. V kufri odvezie identických 611 litrov a po sklopení sedadiel až 1 642. Zadní cestujúci majú vďaka predĺženému rázvoru náprav (+ 66 mm) o 38 mm viac miesta na kolená. A Golf R Variant zvládne aj príves s hmotnosťou 1,9 tony, keďže po prvýkrát môže byť vybavený ťažným zariadením. Na Slovensko by mali prvé kusy doraziť k zákazníkom v priebehu augusta. Uvádzacia cena štartuje na 46 640 eurách.

Technické údaje

Motor 2,0 TSI Evo
Počet valcov/ventilov 4/16 DOHC Turbo
Zdvihový objem (ccm) 1 984
Max. výkon (kW) 235
Krútiaci moment /Nm/min.) 420/2 100 – 5 350
Prevodovka 7DSG
0 – 100 km(h (s) 4,9
Max. rýchlosť (km/h) 250 (270)
spotreba na 100 km (l) 7,0 – 7,3
VW Golf R Variant - 2022
VW Golf R Variant - 2022
+16VW Golf R Variant - 2022

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #VW Golf #VW Golf Variant #VW Golf R
Články podľa značiek