Divízia Renault Sport vznikla v roku 1976 zlúčením značiek Alpine a Gordini. Autom, ktoré ju najviac preslávilo, bol nepochybne Mégane R.S. Svetlo sveta uzrel pred dvoma dekádami s cieľom položiť na lopatky také ikony ako VW Golf GTI, Hondu Civic Type-R alebo Ford Focus RS. Hneď niekoľkokrát sa tomuto ostrému hothatchu podarilo získať traťový rekord medzi sériovými predokolkami na kultovom nemeckom okruhu Nürburgring. Lenže časy sa menia. Renault masívne elektrifikuje a aj Mégane má nalinkovanú čisto elektrickú budúcnosť. Navyše končí aj slávna športová divízia. Po príchode nového šéfa Luca de Mea sa všetky športové aktivity Renaultu presúvajú pod hlavičku Alpine. Pre Mégane R.S. už preto niet v budúcnosti miesta.
Showroom: Jazdený Renault Captur – v istých kruhoch vážený model
Čítajte viac Renault Rafale: Nová vlajková loď dostane 4x4 aj plug-in hybrid. Ale s 3-valcomPre tých, ktorým koluje v žilách benzín a akosi sa nevedia zmieriť s tým, že športové autá budúcnosti budú mať batérie, má Renault posledný darček. Je ním rozlúčková limitovaná edícia Mégane R.S. Ultime. Vznikne z neho len 1976 kusov, ako odkaz na rok založenia divízie Renault Sport. Vychádza z doteraz najvýkonnejšej verzie R.S. Trophy, no je ešte extrémnejší. A dáva to jasne najavo. Má o 60 mm širšie blatníky, zväčšené bočné vetracie otvory, centrálne vyvedený výfuk, obrí difúzor aj „žraločiu“ anténu. Kolesá Fuji Light s priemerom 19-palcov obúvajú takmer okruhové pneumatiky semi-slick Bridgestone Potenza S007, vyvinuté špeciálne pre Mégane R.S. Trophy. Vykúkajú z nich červené brzdové strmene Brembo.
Nezaostáva ani grafika. Čierne nálepky inšpirované novým logom Renaultu nájdeme na kapote, dverách, blatníkoch aj na streche. Na pravej strane decentne ukrýva číslicu 1976. Dostupné budú štyri farby laku karosérie – čierny Star Black, perleťový Pearl White, žltý Sirius a oranžový Tonic. Kontrastujú s nimi čierne lesklé doplnky, ako logá, kľučky, lemy okien a blatníkov či predná lišta F1. V kabíne navodzujú okruhovú atmosféru sedadlá Recaro s titánovou Alcantarou a vyšívaným logom RS. Infotainment s 9,3-palcovou obrazovkou ponúka telemetrické dáta. V blízkosti voliča nájde každý majiteľ špecifické poradové číslo série vygravírované v kovovom štítku ako aj podpis Laurenta Hurgona, jazdca a vývojára, ktorý drží s Mégane R.S. niekoľko rekordov na okruhoch Nürburgring, Suzuka či Spa-Francorchamps.
"Mégane R.S. predstavuje 15 rokov mojej práce v divízii Renault Sport. Od druhej generácie sme neustále zlepšovali jeho výkon, aby sme ostali lídrom v oblasti športových áut s pohonom predných kolies. Rekordy na Nürburgring sú nezabudnuteľné, plné vášne, adrenalínu a emócií. A teraz prichádza vrcholový Mégane R.S. Ultime, ktorý korunuje túto nádhernú ságu,“ povedal Hurgon. Pod kapotou Ultime pracuje preplňovaný 4-valec 1,8 TCe z Alpine A110, vyladený na 220 kW a 420 Nm. Vďaka nemu, dvojspojkovej prevodovke EDC a mechanickému diferenciálu Torsen šprintuje rozlúčková edícia na stovku za 5,7 sekundy. Predná náprava s nezávislými otočnými čapmi, znížený podvozok Cup, hydraulické kompresné dorazy a systém riadenia štyroch kolies 4Control prispievajú k dokonalému zážitku z jazdy, na okruhoch nevynímajúc.
Ak chcete byť jedným zo šťastlivcov a zaparkovať v garáži svoj vlastný „zberateľský“ Mégane R.S. Ultime, treba sa poponáhľať. Nepôjde o lacnú hračku. Renault si cení rozlúčkovú edíciu na 45 400 eur. Na druhej strane možno predpokladať, že cena bude už len rásť. Žiadny nový Mégane R.S. už totiž nikdy nevznikne.
Čítajte viac Renault Espace: ‘Grand Austral‘ schudol o 215 kg a spotrebu zrazil na 4,7 litra