Renault Mégane R.S. Ultime: Rozlúčka so slávnou érou má 300 koní

Smutné. Je to posledný Mégane R.S. a vlastne aj posledné auto divízie R.S. Po dvoch dekádach uzatvára slávnu kapitolu limitovanou edíciou Ultime. Ak máte záujem, treba sa poponáhľať. Vznikne len 1976 kusov.

30.06.2023 10:00
debata
Mégane R.S. Ultime má karosériu rozšírenú o... Foto: Renault
Renault Mégane R.S. Ultime - 2023 Mégane R.S. Ultime má karosériu rozšírenú o ďalších 60 mm. Spoznáte ho aj vďaka špecifickým polepom, ktoré sú inšpirované diamantovým logom Renaultu.

Divízia Renault Sport vznikla v roku 1976 zlúčením značiek Alpine a Gordini. Autom, ktoré ju najviac preslávilo, bol nepochybne Mégane R.S. Svetlo sveta uzrel pred dvoma dekádami s cieľom položiť na lopatky také ikony ako VW Golf GTI, Hondu Civic Type-R alebo Ford Focus RS. Hneď niekoľkokrát sa tomuto ostrému hothatchu podarilo získať traťový rekord medzi sériovými predokolkami na kultovom nemeckom okruhu Nürburgring. Lenže časy sa menia. Renault masívne elektrifikuje a aj Mégane má nalinkovanú čisto elektrickú budúcnosť. Navyše končí aj slávna športová divízia. Po príchode nového šéfa Luca de Mea sa všetky športové aktivity Renaultu presúvajú pod hlavičku Alpine. Pre Mégane R.S. už preto niet v budúcnosti miesta.

Showroom: Jazdený Renault Captur – v istých kruhoch vážený model

Video
Renault Rafale - 2023 Čítajte viac Renault Rafale: Nová vlajková loď dostane 4x4 aj plug-in hybrid. Ale s 3-valcom

Pre tých, ktorým koluje v žilách benzín a akosi sa nevedia zmieriť s tým, že športové autá budúcnosti budú mať batérie, má Renault posledný darček. Je ním rozlúčková limitovaná edícia Mégane R.S. Ultime. Vznikne z neho len 1976 kusov, ako odkaz na rok založenia divízie Renault Sport. Vychádza z doteraz najvýkonnejšej verzie R.S. Trophy, no je ešte extrémnejší. A dáva to jasne najavo. Má o 60 mm širšie blatníky, zväčšené bočné vetracie otvory, centrálne vyvedený výfuk, obrí difúzor aj „žraločiu“ anténu. Kolesá Fuji Light s priemerom 19-palcov obúvajú takmer okruhové pneumatiky semi-slick Bridgestone Potenza S007, vyvinuté špeciálne pre Mégane R.S. Trophy. Vykúkajú z nich červené brzdové strmene Brembo.

Kolesá Fuji Light s priemerom 19-palcov obúvajú... Foto: Renault
Renault Mégane R.S. Ultime -2023 Kolesá Fuji Light s priemerom 19-palcov obúvajú takmer okruhové pneumatiky semi-slick Bridgestone Potenza S007.
Renault Espace - 30 rokov Čítajte viac Espace: Legenda Renaultu má 40. Prišiel k nej náhodou

Nezaostáva ani grafika. Čierne nálepky inšpirované novým logom Renaultu nájdeme na kapote, dverách, blatníkoch aj na streche. Na pravej strane decentne ukrýva číslicu 1976. Dostupné budú štyri farby laku karosérie – čierny Star Black, perleťový Pearl White, žltý Sirius a oranžový Tonic. Kontrastujú s nimi čierne lesklé doplnky, ako logá, kľučky, lemy okien a blatníkov či predná lišta F1. V kabíne navodzujú okruhovú atmosféru sedadlá Recaro s titánovou Alcantarou a vyšívaným logom RS. Infotainment s 9,3-palcovou obrazovkou ponúka telemetrické dáta. V blízkosti voliča nájde každý majiteľ špecifické poradové číslo série vygravírované v kovovom štítku ako aj podpis Laurenta Hurgona, jazdca a vývojára, ktorý drží s Mégane R.S. niekoľko rekordov na okruhoch Nürburgring, Suzuka či Spa-Francorchamps.

V kabíne nemôžu chýbať sedadlá Recaro čalúnené... Foto: Renault
Renault Mégane R.S. Ultime -2023 V kabíne nemôžu chýbať sedadlá Recaro čalúnené titánovou Alcantarou či infotainment s telemetrickými dátami.
Renault Clio - 2023 Čítajte viac Renault Clio: Vynovené Clio prináša viac Alpine štýlu, ale aj pohon LPG

"Mégane R.S. predstavuje 15 rokov mojej práce v divízii Renault Sport. Od druhej generácie sme neustále zlepšovali jeho výkon, aby sme ostali lídrom v oblasti športových áut s pohonom predných kolies. Rekordy na Nürburgring sú nezabudnuteľné, plné vášne, adrenalínu a emócií. A teraz prichádza vrcholový Mégane R.S. Ultime, ktorý korunuje túto nádhernú ságu,“ povedal Hurgon. Pod kapotou Ultime pracuje preplňovaný 4-valec 1,8 TCe z Alpine A110, vyladený na 220 kW a 420 Nm. Vďaka nemu, dvojspojkovej prevodovke EDC a mechanickému diferenciálu Torsen šprintuje rozlúčková edícia na stovku za 5,7 sekundy. Predná náprava s nezávislými otočnými čapmi, znížený podvozok Cup, hydraulické kompresné dorazy a systém riadenia štyroch kolies 4Control prispievajú k dokonalému zážitku z jazdy, na okruhoch nevynímajúc.

Renault Mégane R.S. Ultime - 2023
Renault Mégane R.S. Ultime -2023
+20Renault Mégane R.S. Ultime -2023

Ak chcete byť jedným zo šťastlivcov a zaparkovať v garáži svoj vlastný „zberateľský“ Mégane R.S. Ultime, treba sa poponáhľať. Nepôjde o lacnú hračku. Renault si cení rozlúčkovú edíciu na 45 400 eur. Na druhej strane možno predpokladať, že cena bude už len rásť. Žiadny nový Mégane R.S. už totiž nikdy nevznikne.

Renault Espace - 2023 Čítajte viac Renault Espace: ‘Grand Austral‘ schudol o 215 kg a spotrebu zrazil na 4,7 litra

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #Renault Mégane RS #Renault Mégane #Renault Mégane RS Trophy
Články podľa značiek