Cadillac už nepredstaví žiadny nový model so spaľovacím motorom. Je prvou značkou koncernu General Motors, ktorá bude na 100 % elektrifikovaná. Napokon, transformáciu už Cadillac začal. Na trhu má štýlový crossover Lyriq aj nový elektrický Cadillac Escalade IQ. Okrem toho ukázal malý Optiq ako budúcu vstupnú bránu do sveta elektrických Cadillacov, ručne vyrábanú vlajkovú loď Celestiq a koncom vlaňajšieho roka aj menšie elektrické SUV Vistiq. Modely so spaľovacím motorom sú však stále tým, čo plní kasu vlajkovej lode koncernu. A tak nezabúda ani na ne. Najnovším dôkazom je vynovená ostrá verzia sedanu CT5-V Blackwing, ktorá prichádza tesne po facelifte tohto modelového radu, ktorý prišiel na svet v roku 2019.
Začnime hneď technikou, pretože tá, zvlášť v CT5-V Blackwing, je doslova fascinujúca. Túto raketu totiž poháňa typicky americký 8-valec s objemom 6,2 litra. Vďaka kompresoru Eaton s objemom až 1,7 litra, hliníkovým hlavám A356T6 so zníženým odporom v saní o 46 %, či titánovým ojniciam, dáva neskutočných 477 kW a gigantický krútiaci moment 893 Nm! A čo je ešte zaujímavejšie, CT5-V Blackwing má len zadný náhon a v základe 6-stupňovú manuálnu prevodovku Tremec s funkciou „medziplynu“ rev-maching. Takúto adrenalínovú konfiguráciu by ste už v Európe hľadali márne. Desaťstupňový automat je síce k dispozícii, ale za príplatok. Výsledkom je šprint na stovku za 3,6 sekundy a maximálna rýchlosť 322 km/h.
Takže pred ostrým Cadillacom musia sklopiť zrak aj také ikony ako BMW M5 či Mercedes-AMG triedy E. O dobrú trakciu sa starajú zadné pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S (305/30ZR19) s mäkkým dezénom a tiež elektronicky riadený diferenciál. Jednoducho, toto je driftérsky sen. Magnetoreologické tlmiče GM Magnetic Ride Contro štvrtej generácie zasa dokážu urobiť z CT5-V Blackwing komfortnú limuzínu rovnako bravúrne ako okruhovú šelmu. O spomalenie sa starajú najväčšie brzdy, aké kedy Cadillac použil v sériovej produkcii – vpredu s priemerom 398 a vzadu 373 mm. Za príplatok však Cadillac dodá karbón-keramické brzdy ľahšie o 24 kg.
Navonok spoznáte vynovený Blackwing podľa agresívnejšieho výpletu prednej masky, novým vertikálnym denným svetlám s leptaným vzorom Modrian, svetelnej choreografii a novým farbám laku – Drift Metallic, Deep Space Metallic, Typhoon Metallic. Nový dizajn majú aj 19-palcové kované disky. V sérii je tiež karbónový paket obsahujúci predný splitter z uhlíkových vlákien a zadné lichobežníkové výfuky. V kabíne sa objavuje 33-palcový displej na úplne prepracovanej palubnej doske. Infotainment dostal vylepšenú telematiku Lap Analyzer, ktorá poskytuje na okruhoch potrebné dáta a tiež informácie o tom, v ktorých pasážach sa môžu vodiči zlepšiť prostredníctvom videozobrazenia ideálnej stopy. Stále prítomné môžu byť aj údaje o výkone, krútiacom momente či preťažení.
Čítajte viac Cadillac Celestiq: Toto je elektrický návrat na vrchol. Ale za 300 tisíc eurNovinka, v ktorej nebude chýbať ani balík asistenčných systémov Super Cruis, bude od leta tohto roka schádzať z výrobných liniek závodu GM Lansing Grand River Assembly v Michigane. Uvidíme, dokedy sa na nich udrží. Už dnes má totiž CT5 za sebou päťročnú kariéru a nástupcu určite nedostane.