Už to vyzeralo, že Mini v základnej trojdverovej verzii načisto presedlá na elektrický pohon. Veď v predchádzajúcej generácii sa elektrickým derivátom Mini E a SE darilo nad očakávanie. To napriek tomu, že si so sebou vozili miniatúrnu batériu s kapacitou len 32,6 kWh. Práve elektrické verzie sa stali najpredávanejšími Mini s podielom až 22 %. Nová generácia predstavená vlani, má oveľa väčšie ambície. Kapacita batérie vzrástla na 47, respektíve až na 54,2 kWh. Takže dojazd sa natiahol zo skromných asi 200 km na solídnych 305 € a 402 km (SE). Lenže materské BMW usúdilo, že „zabiť“ Mini so spaľovacími motormi by nebolo prezieravé. A tak predstavuje nové Mini Cooper C a S, ktoré ostávajú verné benzínu.
Nedajte sa však oklamať. Celkom nové nie sú. Hoci radikálny facelift priblížil benzínové Coopery k tým elektrickým, ich základom je stále pôvodná generácia. Nová 8-uholníková maska, nové svetlá a úplne nové trojuholníkové zadné svetlá síce vytvárajú dojem úplnej novinky, no sú tu dva znaky, ktoré nejdú prehliadnuť. Kým elektrický Cooper E a SE majú zapustené kľučky dverí a prednú kapotu oddelenú od blatníkov, Cooper C a Cooper S majú klasické kľučky a k tomu tradičnú kapotu integrovanú s blatníkmi. Nové svetlá dávajú na výber z troch druhov svetelného podpisu denných diód. Platí to pre tie predné aj zadné.
V štýle elektrických Mini bol prepracovaný aj interiér. A to kompletne. Nová je minimalistická, textíliou potiahnutá palubná doska, na ktorú je možné premietať vzory, volant aj kruhový OLED displej s priemerom až 240 mm. Hardvér tu už takmer nenájdete. Zmizli typické kolískové prepínače na stredovej konzole či tradičný ovládač prevodovky. Najdôležitejšie funkcie sú umiestnené v oválnej lište pod obrazovkou. Nájdete tu parkovaciu brzdu, volič prevodovky, tlačidlo štartovania, prepínanie režimov jazdy a ovládanie hlasitosti. V oblasti stredového tunela sa teraz nachádza indukčná nabíjačka smartfónov. Pocit priestoru umocňuje panoramatická presklená strecha. Kufor sa dá zväčšiť sklopením operadiel z 210 litrov na 800 litrov.
Pod kapotou budú na výber dve pohonné jednotky. Pre Mini Cooper C je určený trojvalec 1,5 TwinPower Turbo s výkonom 135 kW a pre Cooper S 4-valec 2,0 TwinPower Turbo s výkonom 150 kW. Slabšia verzia šprintuje na stovku za 7,7 a výkonnejšia za 6,6 sekundy. Obe disponujú výlučne 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. S manuálom už Mini nepočíta. Priemerná spotreba sa pohybuje od 5,9 do 6,1 litra na 100 km. O bezpečnosť sa stará paleta asistenčných systémov balíka Driving Assistant Plus s dvanástimi ultrazvukovými senzormi, kamerou a radarom. Mini sľubuje skvelé jazdné vlastnosti vďaka podvozku s nezávislým zavesením všetkých kolies a výkonnej brzdovej sústave.
Čítajte viac Mini Countryman: Hravé SUV presedlalo na elektrinu. Je väčšie a prvé z NemeckaNové verzie výbavy Essential, Classic, Favored a JCW ponúkajú široké možnosti individualizácie. V závislosti od výbavy sú nové Mini Cooper C a Mini Cooper S k dispozícii s rôznymi lakmi karosérie a výbavou interiéru. Farby možno kombinovať s jednou zo štyroch farieb strechy a vytvárať tak rôzne kontrasty. Exkluzívnu možnosť v spojení s balíkom výbavy Favored Trim predstavuje vyhotovenie charakteristickej strechy Multitone vo verzii Spray-Tech. Ponuku diskov kolies z ľahkej zliatiny s priemerom 16 až 18 palcov rozšírili nové, aerodynamicky optimalizované dizajny.
Čítajte viac Mini Cooper: Už len ako elektromobil. A z ČínyZaujímavé je, že kým elektrické Mini schádzajú z liniek spoločného čínskeho závodu BMW a Great Wall Motors v Číne, tie s benzínovými motormi ostanú na linkách materského závodu Mini vo Veľkej Británii.