
Elektrický Taycan dostal po facelifte novú najvýkonnejšiu verziu Turbo GT. A je to vlastne aj najvýkonnejšie Porsche všetkých čias. No a ak si priplatíte za „diétny“ balík Weissach, zmení sa na okruhovú beštiu. Pritom už modernizovaný Taycan poriadne posilnil. Veď už základný Taycan má 560 kW, čo je o 60 kW viac, a variant Turbo S dokonca o 140 kW viac, čím sa dostal na hodnotu 700 kW. Okrem toho je jeho súčasťou príplatkový balíku Sport Chrono Plus s funkcia Boost, ktorá pridáva krátkodobo ďalších 70 kW. Vďaka tomu je Taycan v šprinte na stovku o 0,6 s rýchlejší. Základnému Taycanu to zaberie 4,8 sekundy a Turbo S zvládne tú istú disciplínu za ohromujúcich 2,4 s. Lenže ani to technikom v Zuffenhausene nestačilo. Turbo GT ide ešte ďalej.
Hoci používa opäť dva elektromotory, tentoraz dávajú systémových 580 kW, o 20 viac ako Turbo S. No je tu ešte jedna vychytávka v podobe nového pulzného meniča pre zadný elektromotor s prúdom 900 ampérov, namiesto 600 ampérov. Pre lepšiu účinnosť používa karbid kremíka, čo výrazne znižuje straty a umožňuje vyššie frekvencie. Takže v režime Launch Control disponuje Taycan Turbo GT s funkciou overboost výkonom 760 kW počas ôsmich sekúnd a na dve sekundy výkonom nepredstaviteľných 815 kW. Rovnako fascinujúci je krútiaci moment 1 340 Nm. Upravená bola aj zadná dvojstupňová prevodovka. Všetky tieto zmeny videli k skráteniu akcelerácie z 0 na 100 km/h na 2,3 sekundy a pri šprinte na dvojstovku na 6,6 sekundy, čo je zlepšenie o 1,3 sekundy.


Pomáha aj nižšia hmotnosť. Turbo GT je v porovnaní s Turbo S ľahšie o 75 kg vďaka rozsiahlemu nasadeniu karbónových komponentov. Z uhlíkových vlákien sú dokonca aj ozdobné lišty. Ale väčší podiel má na tom odstránenie elektrického ovládania zadného veka, použitie škrupinových sedadiel vyrobených z plastov vystužených uhlíkovými vláknami (CFRP), odľahčené 21-palcové kolesá a keramická brzdová sústava (PPCB), ktorá bola zmenou štruktúry strmeňov a kotúčov usporí ďalšie dva kilogramy. Ak by vám to ale nestačilo, je tu balík Weissach, pri ktorom neplatíte za výbavu navyše, ale za to, že Porsche vám z Taycanu Turbo GT odstráni všetko nepotrebné. Za obeť diéte padnú zadné sedadlá, analógové hodiny, koberčeky, zvuková izolácia, akustické sklá, ale aj zadné reproduktory či „servo“ nabíjacieho portu.


Spolu to dáva ďalších viac ako 70 ušetrených kilogramov. V takejto podobe je Taycan Turbo GT pripravený vyraziť rovno na trať a jeho zrýchlenie na stovku klesne o ďalšiu desatinku – presne na 2,2 sekundy! Maximálna rýchlosť stúpne z 290 na 305 km/h. Kým „bežné“ Turbo GT má adaptívny zadný spojler s Gurneyho klapkou, s balíkom Weissach získa pevné zadné karbónové krídlo zvyšujúce prítlak o 220 kg. Medzi ďalšie aerodynamické úpravy patrí nový predný difúzor. Všetky Taycany Turbo GT sú štandardne vybavené matrixovými svetlami, ktoré je možné bez príplatku zameniť za reflektory HD Matrix LED. Logo Turbo GT v zadnej časti je lakované v čiernej farbe. Celkovo je k dispozícii šesť farieb karosérie vrátane nových Pale Blue Metallic a Purple Sky Metallic, ktoré ostanú v ponuke len jeden jediný rok.


V kabíne dostávate s Turbo GT štandardne športové sedadlá, ale ak túžite po väčšom komforte, dostanete bez príplatku adaptívne, elektricky nastaviteľné sedadlá. Športový volant je potiahnutý materiálom Race-Tex. Nechýba ani logo Turbo GT na opierkach či stredovej konzole. Svoje schopnosti už Taycan Turbo GT dokázal v predstihu na kultovom nemeckom okruhu Nürburgring, ktorý obkrúžil zamaskovaný predprodukčný prototyp za neuveriteľných 7 minút a 7,55 sekundy. Týmto výkonom porazilo Porsche Teslu S Plaid s časom 7 minút 25,23 sekundy a vzalo jej rekord medzi sériovo vyrábanými elektromobilmi. A to s náskokom takmer 18 sekúnd, čo je na pretekárskej dráhe viac ako večnosť. Svoj vlastný rekord z roku 2022 prekonal Taycan dokonca o 28 sekúnd. Porsche uvedie Taycan Turbo GT na trh s cenou 240 000 eur.

